Isabella Lindskoug
Isabella brinner för att göra skillnad för människor genom att använda sin kreativitet och sin förmåga att lyssna på kundernas behov. För Isabella handlar det om att bygga relationer med kunderna och skapa en positiv upplevelse. Isabella tror på vikten av att ha ett helhetsperspektiv på kundupplevelsen och är ständigt motiverad att hitta nya sätt att förbättra den. Att arbeta med kundcentrering ger henne både personlig och professionell tillfredsställelse och hon ser fram emot att fortsätta utveckla sin kompetens inom detta område.
Isabella är intresserad av att driva innovativa lösningar som skapar värde för kunderna.
Kombinationen av en teknisk bakgrund och kunskap i tjänstedesign och SAFe ser Isabella fram emot roller som, Business owner BO - Product management PM - Product owner PO.
Områden
Om Isabella
Som person uppskattas Isabella för sin positiva inställning och sin entusiasm. Hennes filosofi är att ingenting är omöjligt – allt går att lösa även om det betyder att hantera krävande situationer och diskussioner.Isabellas CV
-
Skatteverket
Verksamhetsanalytiker
2020 - 2023
Uppdraget har inneburit att Isabella haft en ledande roll för ett virtuellt team på sju personer. Teamet har fokuserat på arbetet med användarcentrering för att driva fram innovativa lösningar som har förbättrat verksamheten och ökat kundnöjdheten.
Teamets arbetsuppgifter:
- Analysera och kartlägga verksamhetens behov genom kundresekartläggning, intervjua och observera
- Utveckla och implementera processer och rutiner för att säkerställa ett kundcentrerat arbetssätt.
- Genomföra användartester och utvärderingar för att optimera användarupplevelsen.
Genom detta arbete har teamet kunnat identifiera problemområden och utveckla innovativa lösningar som har potential att förbättra verksamheten och öka kundnöjdheten.
Metoder och teknik
SAFe
Design thinking
ServiceNow
Jira
Confluence -
Lärarförbundet
Delprojektledare
2019 - 2020
Delprojektledare
Uppdrag: Delprojektledare i programmet "Digital verksamhetsutveckling". Byte av kundplattform.
Isabella var ansvarig för att samordna och leda ett delprojekt gällande ärendehanteringen i medlemsplattformen.
- Identifiera kundresor
- Analysera och kartlägga verksamhetens behov
- Arbetet innebar även att fånga in behoven från samtliga delar i organisationen och säkerställa att ärendehanteringsprojektet genomfördes framgångsrikt och effektivt, och att det mötte alla de krav och mål som var satta för det.
- Kartlägga och utveckla och verksamhetsprocesser och rutiner
- Hantera resurser samt säkerställa kommunikation och samarbete mellan olika intressenter och avdelningar.
Isabella arbetade tätt tillsammans med programledaren för att utveckla en arbetsplan och strategi för implementeringen av plattformen, samt verifiera att lösningen uppfyllde Lärarförbundets affärsbehov och mål.
Metoder och teknik
PPS
Jira
Microsoft Dynamics CRM -
Lärarförbundet
Coach - Uppdaragsledare
2018 - 2019
Uppdrag: Införa PM3 som förvaltningsmodell på lärarförbundet.
Ansvar: Isabellas ansvar är att coacha organisationen i etableringen av förvaltningsmodellen på strategisk, taktisk och operativ nivå. Under 2019 kommer Lärarförbundets mest prioriterade projekt digital verksamhetsutveckling börja leverera vilket sätter stort fokus på att den finns en tydlig förvaltningsorganisation. Exempel på arbetsuppgifter, förankring, förändringsledning, utbildning, kommunikation och rekrytering. Isabella har även drivit framtagningen av förvaltningsobjektarkitekturen. I uppdraget ingår praktiskt arbete så som handledning av personalen i de nya rollerna och arbetssätten.
Metoder/teknik: PM3 ITIL -
H&M
Service Delivery Manager/Processägare
2017 - 2018
Uppdrag:
Leveransansvarig för H&Ms globala tjänstekatalog. Process-ägare-arkitekt för processen Service Catalogue Management.
Tjänstekatalogen innehåller H&Ms interna beställningsbara produkter och tjänster.
Ansvar
Isabella ansvarade för budget ,ekonomisk uppföljning,verifiering och hantering av tidrapporter och fakturor från underleverantörer,rullande planering av verksamheten för ett år framåt,arbetsledning för 8 personer i Sverige och Indien. Uppföljning av kravinsamling, test och löpande releaser.
Koordinering och samverkan för nya initiativ inom katalogen - cloudifiering - tjänstefiering - automatisering.
Under Isabellas 1,5 år på uppdraget hann hon med att driva igenom flera förändringar som att tydliggöra ägandeskapet samt öka stabiliteten och kvaliteten för de tjänster som levererades.
Isabella fick också uppdraget som projektledare när en ny portal och tjänstekatalog infördes och delar av leveransområdet skulle outsoursa genom offshore med lyckat resultat. d.v.s. bibehållen kvalitet till ett lägre pris.
Metoder/teknik: Scrum,ServiceNow, IT4IT,ITIL,SAFe -
Skatteverket
Verksamhetsutvecklare/verksamhetsspecialist
2016 - 2017
Uppdrag:
Förstudie och utvecklingsprojekt med syfte att öka användandet av den digitala arbetsplatsen inom PM3 objektet IT-arbetplats för Skatteverket och Kronofogdemyndighetens 13500 anställda. Med stort fokus på mobilitet och användbarhet och en positiv användarupplevelse.
Ansvar: Isabella ansvarade för att utveckla och implementera ett lanseringskoncept.
Konceptet gick ut på att i utvecklingsfasen planera och sätta budget för olika proaktiva åtgärder och lanseringsaktiviteter inför varje release. Målet var att öka medvetandet hos användarna och att de redan från dag ett kunde ta till sig de nya funktionerna.
Genom Isabellas intresse och missionerande delade hon med sig sitt engagemang även till teknikerna som fick ökad förståelse för verksamhetens behov. Tillsammans tillämpade de konceptet för ett nytt videokonferenssystem integrerat med Skype och för utrullningen av windows2000 med lyckat resultat.
Isabella arbetade även i ett projekt tillsammans med verksamheten och IT med att ta fram de tjänster som den digitala arbetsplatsen skulle erbjuda sina användare.
Medod/teknik: PM3, ITIL,Pejl,Sharepoint,OneNote,SiteVision -
Skatteverket
Process Owner
2013 - 2015
Uppdrag
Process- utvecklingsprojekt med syfte att återinföra ITIL s operativa processer på helt nya nivåer för Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Införandet skulle ske i projektetform med förstudie - kravställning - processutveckla - införa.
Ansvar: Isabellas drev utvecklingen av incidenthanteringsprocessen efter de förbättringsförslag som förstudien påvisade. Exempel på förbättringsförslag, Isabella tog fram en särskild process för kritiska IT incidenter tillsammans med verksamheten - en styrmodell för SLM när processen saknades i projektet.
Isabella var arbetsledare för två process managers och ett tjugotal process koordinatorer och hanterade även kvalitetssäkring och uppföljning. Isabella var också en av dem som hade det viktiga uppdraget att vara en av Skatteverkets kritiska incidentledare.
Metod/verktyg: ITIL,Pejl,PM3,Service Manager, Qualiware Lifecycle Manager (QLM), Quality Center (QC) -
Skatteverket
Incident Manager
2010 - 2013
Uppdrag:
Hantering och utveckling av processerna samt säkerställde att rutiner kom på plats och följdes inom organisationen.
Ansvar:
Isabellas team säkerställde att processen efterlevdes och att den moderniserades och uppdaterades efter organisationens behov. Process - utbildnings material utvecklades och mätetal - uppföljning rapporterades. Isabella var övergripande ansvarig för att incidentrutiner med Skatteverket och Kronofogdemyndigheten kunder och leverantörer upprättades. Isabella var sammankallande när incidenter uppstod hos Skatteverket internt och externt. Hon var också en av representanterna för Skatteverkets samarbete med andra EU länder i frågor som rörde ITSM.
Metod/verktyg: ITIL, Service Manager -
Skatteverket
Drift-koordinator
2008 - 2010
Uppdrag
Uppdraget omfattade koordinering av Skatteverket och Kronofogdemyndigheten system före - under - efter driftsättning.
Ansvar
Isabellas ansvar var att följa med från utveckling till driftsättning och verifiera att projektledare uppfyllt alla krav inför driftsättning och sedan vidare till förvaltning. Exempel på system Inkomstdeklarationen - Verksamt.
Inför själva driftsättningarna var det Isabellas uppgift att samla teamen som var involverade och att lösa ut eventuella frågetecken som uppkommit. Under driftsättningarna var det Isabella som var SPOC, hon som koordinerade och var sammankallande för att hitta lösningar eller eskalerade problemen som uppstod.
Metod/verktyg: ITIL-change och release management,Pejl,Service Manager -
Axstore
ICT-ansvarig
2000 - 2008
Uppdrag:
Utveckling och förvaltning av Axstores ICT-plattform. Med uppdrag att hitta flexibla och kostnadseffektiva lösningar för butiker och företagskontor för Sverige, Norge,Indien och Kina.
Ansvar:
Isabella drev utvecklingsprojekt som låg i ramen för plattformen. Exempel på projekt ny kommunikationsplattform för samtliga butiker och varuhus - outsourcade backupsystemet in house - utbyte 50% av samtliga switchar och routrar Betalade fakturor från leverantörer, konsult tillsättning ,att rutiner för nyöppning och stängning var korrekta. I ansvaret ingick även förvaltning och livscykelhantering.
Metod/teknik: ITIL,Bluecoat, Check Point, Cisco, Citrix, DNS, Novell, Windows, Linux, Unix
Mobilnät,Wan -
Östermalms stadsdels förvaltning
IT-samordnare/Team leader
1999 - 2000
Uppdraget:
Uppdraget var att erbjuda stadsdelen IT-support och följa Stockholmsstad strategi.
Ansvar:
Isabellas ansvar var att coacha teamet och driva utveckling och förbättringsaktiviteter.
Teamet införde virtuella arbetsplatser på alla skolor och dagis och en helpdesk för samtliga
IT- användare i stadsdelen.
Metod/teknik: Novell,, Windows ,Citrix -
Stockholm Stadsarkiv
IT-samordnare/teknik
1997 - 1999
Uppdrag:
Drift och förvaltning av Statsarkivet egna plattform.
Ansvar:
Isabellas ansvar var att drifta och utveckla Statsarkivets IT-plattform. Konsult tillsättning ,betala fakturor.
Isabella uppgift var att ha en tät releation med verksamheten och att hjälpa dem med upphandling - inköp - vidareutveckling av IT-stöd.
Metod/teknik: Novell, Windows , SQL
Isabellas kompetensområden
-
Branscherfarenhet
Detaljhandel, Stat/kommun/Landsting -
Ledarskap
Det coachande ledarskapet -
Metoder & Processer
Processkartläggning, ITIL, PM3, SAFe, Processer och metoder allmänt -
Projektfaser
Förstudie -
Roller
Produktägare, Team-ledare, Kravanalytiker, Organisations-och Processkonsult, Utredare, Delprojektledare, Projektadministratör, Produktledare -
Verksamhetsutveckling och Strategi
Verksamhetsutveckling allmänt, Kravanalys, Kravmodellering, Verksamhetsanalys, Produktledning, Processinförande
Isabellas anställningar
-
Process Owner/Service Delivery Manager, H&M
2017 - 2018
-
Operations Development Officer, Skatteverket
2015 - 2017
-
Process Owner, Skatteverket
2013 - 2015
-
Process Manager, Skatteverket
2010 - 2013
-
IT-Coordinator, Skatteverket
2008 - 2010
-
Responsible for ICT, Axstore
2000 - 2008
-
IT-technician / coordinator /teamleader, Stockholms stad
1997 - 2000
Isabellas utbildningar
-
Att leda digital transformation certifierad, DigJourney
2023 - 2023
-
Design Thinking, Creosa
2022 - 2022
-
NLP (Neuro Lingvistisk Programmering), Coach2coach
2020 - 2021
-
Leading Safe 4.5, Stockholm
2018 - 2018
-
Att Kravställa IT-tjänster, Bita Stockholm
2017 - 2017
-
Effektiv kravhantering, Konsultbolag 1 Stockholm
2016 - 2016
-
Pejl Indroduktion projektarbete, Solna
2016 - 2016
-
Presentations teknik, Presentationsteknik Stockholm
2015 - 2015
-
Ledarskap och kommunikation, Dale Carnegie
2015 - 2015
-
Modern skrivteknik, Stockholm
2012 - 2012
-
ITIL-service Operation v3 Certifierad, Bita Stockholm
2011 - 2011
-
ITIL-foundation v3 Certifierad, Learning tree
2010 - 2010
-
ITIL ver. 2 Foundation Certifierad, Bita Stockholm
2007 - 2007
-
Bluecoat Certifierad (web filter), Köpenhamn
2007 - 2007
-
Linux, Stockholm
2006 - 2006
-
Säkerhet i IP-Nät, Informator Stockholm
2004 - 2004
-
DNS, Informator Stockholm
2004 - 2004
-
Check Point firewall, Stockholm
2002 - 2002
-
Interconnecting Cisco network devices, Cisco System Solna
2001 - 2001
-
Novell 5.0 Advanced, Eiknes Education Stockholm
2000 - 2000
-
Projektledarutbildning, Folkuniversitetet Stockholm
1999 - 2000
-
Handledarutbildning i kvalitetsutveckling, Ernst&Young Stockholm
1999 - 2000
-
TCP-IP, Data construction Stockholm
1998 - 1998
-
Novell 4.11, Data construction Stockholm
1997 - 1997
-
Datahögskolan, Stockholm
1995 - 1997
-
Personlig försäljning, Folkuniversitetet Stockholm
1989 - 1990