My Lundgren
Systemförvaltare
My trivs med att jobba i miljöer där tekniken möter människan. Hon är van vid att koppla ihop utvecklingsinsatser med faktiska verksamhetsbehov och övergripande mål och trivs på både operativ och strategisk nivå, gärna i komplexa miljöer.
My kan ta rollen som processledare, systemförvaltare, projektledare och förändringsledare inom verksamhetsutveckling, digitalisering och kommunikation.
Områden
- Systemförvaltare
- Processledare
- Verksamhetsutvecklare
- Förändringsledare
Om My
Mys vänner och kollegor beskriver henne som en kreativ och driven person med sinne för struktur. Hon lyckas skapa ordning i de flesta kaos och vet att bra framförhållning underlättar vardagen. My har även en förmåga att se övergripande mönster genom att hon med enkelhet lyfter blicken och tänker långsiktigt.Mys CV
-
Jönköpings Länstrafik
Systemförvaltare trafikdata
2023 -
My driver arbetet med trafikdatabas, planeringsverktyg och trafikledningssystem hos Länstrafiken. Det innefattar bland annat implementation och kravställning av en mängd olika system inom kollektivtrafiken. Hon arbetar självständigt men också i tätt samarbete med andra trafikhuvudmän, leverantörer och regionens IT-avdelning. Rollen kräver omfattande systemförståelse och förmåga att arbeta systematiskt med ITS-frågor och trafiksystem. -
Domstolsverket
Teamledare - Arkitekturfunktion
2021 - 2022
My var teamledare för funktionen för verksamhets- och IT-arkitektur. Det Innebar bland annat målformulering, strategisk och operativ planering och utveckling av arbetssätt och metoder.
Roll: My var teamledare och drivande i arbetet med att bygga upp och skapa långsiktighet i den gemensamma verksamhets- och IT-arkitekturen.
Resultat: Metod för arkitekturbeskrivningar, domänindelning, kommunikationsmaterial.
Metoder: Agilt arbetssätt, workshopledning, intervjuer, analyser -
Domstolsverket
Uppdragsledare
2021 - 2022
My var uppdragsledare och systemförvaltare för ett pilotprojekt som innebar att ett antal domstolar testade och utvärderade en europeisk molntjänst för olika typer av in- och utflöden. Detta innebar verksamhetsanalys, kravdialog, förändringsledning och framtagande av kommunikationsmaterial och processer.
Roll: My var uppdragsledare vilket innebar dialog med leverantören och domstolarna samt förändringsledning i nya arbetssätt. Samordning av juridiska perspektiv och framtagande av kommunikationsmaterial och processer.
Resultat: Processbeskrivningar, verksamhetsanalys, krav, utvärdering, juridisk utredning, kommunikationsmaterial.
Metoder: Processmodellering, analyser, kravinsamling -
Domstolsverket
Verksamhetsarkitekt
2021 - 2022
Roll: My var verksamhetsarkitekt, vilket innebar att hon beskrev verksamhetens förutsättningar och vilka IT-stöd som hanteras och behövs i verksamheten. Hon var även processledare och systemförvaltare av ett IT-stöd.
Resultat: Leverans av processbeskrivningar och andra modeller som visualiserar verksamhetens förutsättningar och behov. Även verksamhetsanalyser för hantering av in- och utflöden i verksamhetssystem och IT-säkerhet.
Metoder: Processmodellering, analyser, workshopledning -
Region Jönköpings län
Projektledare - SMS-livräddare
2021 - 2021
My var projektledare för att implementera tjänsten SMS-livräddare i Jönköpings län.
Roll: My var projektledare vilket bland annat innebar planering av uppsättning av tjänsten, kontakt med leverantör, kontakt med samverkansparter och media. Uppdraget innebar även att presentera hur tjänsten skulle fungera för olika aktörer samt dokumentation
Resultat: Leveransen bestod av planering och uppsättning av tjänsten, beskrivning av förvaltningsorganisation, lanseringskommunikation samt utvärdering. -
Region Jönköpings län
Förvaltningsledare - Webb
2020 - 2021
My var förvaltningsledare och systemförvaltare över ett antal stora webbplatser inom Region Jönköpings län. Det innebar bland annat uppstart och utveckling av ny förvaltningsorganisation skapa förvaltningsprocesser och upphandling av tjänster.
Roll: Samordning av förvaltning och utveckling av ett antal stora webbplatser.
Resultat:
- Nya processer och rutiner för beställning av utveckling av webbplatser.
- Uppstart av förvaltningsorganisation
- Lansering av nytt intranät
- Planering av fortsatt funktionalitet
- Tillgänglighetsanalyser av samtliga webbplatser
- Informationsmöten för alla webbredaktörer inom RJL
- Kravsamordning och prioritering mot budget för utveckling av webbplatser
- Dialog med förvaltningsteam och ITC kring insatser och samarbeten -
Jönköpings kommun
Projektledare - Digital tillsyn
2019 - 2020
Roll: Projektledning och införande av tjänsten ”digital tillsyn” hos personer i ordinärt boende i Jönköpings kommun.
Resultat: Resultatet innebar bland annat framtagande av policydokument, kommunikationsmaterial samt beskrivning av förändrade processer. -
Jönköpings kommun
Förstudieledare - Digitala inköp
2019 - 2020
Roll: Förstudieledare för en förstudie av digitala inköp inom hemtjänsten i Jönköpings kommun. Det innebar att analysera hur inlöp av mediciner och dagligvaror inom hemtjänsten kan digitaliseras.
Resultat: Förstudierapport kring digitala inköp inom hemtjänsten i Jönköpings kommun och förslag på införande. -
Jönköpings kommun
Förändringsledare - GDPR
2019 - 2019
My ledde en utredning för att anpassa personuppgiftshantering utifrån den nya lagstiftningen i GDPR. Det innebar verksamhetsanalys, förändringsledning och utbildning inför nya arbetssätt kopplat till det nya regelverket.
Roll: My hade rollen som förändringsledare och verksamhetsanalytiker och tog fram en åtgärdsplan för att skapa förutsättningar i verksamheten för att leva upp till lagstiftningen.
Resultat:
- Verksamhetsanalys
- Åtgärdsplan
- Internkommunikation
- Utbildningsplan för anställda
- Policydokument
- Processledning i förändrat arbetssätt -
Jönköpings kommun
Förstudieledare - Ökad återbruk via digitalisering
2019 - 2019
Förstudie kring ökat återbruk av möbler och andra inventarier i Jönköpings kommun. Utreda och planera för implementering av digitalt stöd för att effektivisera processen. -
Jönköpings kommun
Förändringsledare - Förändrad dokumenthantering
2018 - 2019
My initierade och ledde arbetet med att implementera Office 365 och Teams på arbetsmarknadsavdelningen.
Roll: My agerade projektledare, systemförvaltare och förändringsledare. Framtagande av strategi för dokumenthantering, processleda och utbilda medarbetare i nytt arbetssätt.
Resultat:
- Verksamhetsanalys
- Åtgärdsplan
- Kanalstrategi
- Utbildningsplan för anställda
- Processledning i förändrat arbetssätt -
Longstreet Consulting
Eget företag - webb och marknadsföring
2018 - 2020
My hade under en period eget företag som bisyssla utöver sitt "vanliga jobb". Där hjälpte hon mindre företag med deras webbplatser och övrig marknadsföring. -
Jönköpings kommun
Förändringsledare - Mobilt arbetssätt
2017 - 2018
My initierade och ledde arbetet med övergång till mobilt arbetssätt för personal och deltagare på arbetsmarknadsavdelningen.
Roll: My agerade projektledare och förändringsledare i planering och genomförande av nytt mobilt arbetssätt.
Resultat:
- Plan för hårdvarubyte
- Utbildning av anställda
- Processledning i förändrat arbetssätt -
Jönköpings kommun
Projektledare/marknadsförare - Jobbmässa
2016 - 2017
My var en av initiativtagarna till att, tillsammans med andra offentliga aktörer, arrangera en Jobbmässa på Elmia i Jönköping. Syftet var att skapa en mötesplats för arbetssökande och arbetsgivare.
Roll: My var en av projektledarna i uppdraget. Det innebar brett arbete med upphandling, planering, marknadsföring och försäljning.
Resultat:
- Genomförande av två mässor på Elmia med ca 6000 besökare.
- Marknadsföringsplan
- Marknadsföringsinsatser
- Program med föreläsare och andra aktiviteter
- Försäljning -
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare
2010 - 2014
Roll: My har även under 5 år jobbat i ett program för att stötta långtidsarbetslösa ungdomar ut mot arbete eller studier.
Citat från My:
"Det var ett mycket intressant uppdrag där jag lärde mig mycket om hur människor fungerar samt hur olika förutsättningar påverkar oss." -
Tabergs tryckeri
Grafiker
2007 - 2008
Utformning av trycksaker inför produktion. -
Preem Petroleum
Servicemedarbetare
2001 - 2007
Servicemedarbetare på flera olika bensinstationer.
Citat från My:
"Under den tiden lärde jag mig vikten av ett bra bemötande och hur det kan påverka uppfattningen av ett varumärke."
Mys kompetensområden
-
Bransch
Offentlig sektor, Privat sektor -
Övrigt
Kommunikation, Verksamhetsarkitektur, Webbplatsförvaltning, Webbstrategi, Verksamhetsutveckling, Projektledning, Förstudie, Processledning, Processmodellering, Digitalisering, Systemförvaltning
Mys anställningar
-
Verksamhetsarkitekt, Domstolsverket
2021 - 2022
-
Förvaltningsledare webb och projektledare, Region Jönköpings Län
2021 - 2021
-
Utvecklingsledare, Jönköpings kommun
2019 - 2020
-
Planeringsstrateg, Jönköpings kommun
2014 - 2019
-
Arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen
2010 - 2014
-
Grafiker, Tabergs tryckeri
2007 - 2008
-
Servicemedarbetare, Preem Petroleum
2001 - 2007
Mys utbildningar
-
Certifierad verksamhetsarkitekt, Dataföreningen
2022 - 2022
-
Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation, Sveriges kommunikatörer
2021 - 2021
-
Projektledning 30 hp, Jönköpings University
2018 - 2019
-
Filma med mobilen, Sveriges kommunikatörer
2017 - 2017
-
GDPR för marknadsförare, Sveriges kommunikatörer
2017 - 2017
-
Kommunikationsstrategier för sociala medier 7,5 p, Mittuniversitetet
2017 - 2017
-
Medie- och kommunikation Kandidatexamen, Jönköpings University
2004 - 2007