Hoppa till sidans innehåll

My Lundgren

Systemförvaltare

My trivs med att jobba i miljöer där tekniken möter människan. Hon är van vid att koppla ihop utvecklingsinsatser med faktiska verksamhetsbehov och övergripande mål och trivs på både operativ och strategisk nivå, gärna i komplexa miljöer.

My kan ta rollen som processledare, systemförvaltare, projektledare och förändringsledare inom verksamhetsutveckling, digitalisering och kommunikation.

Områden

  • Systemförvaltare
  • Processledare
  • Verksamhetsutvecklare
  • Förändringsledare

Om My

Mys vänner och kollegor beskriver henne som en kreativ och driven person med sinne för struktur. Hon lyckas skapa ordning i de flesta kaos och vet att bra framförhållning underlättar vardagen. My har även en förmåga att se övergripande mönster genom att hon med enkelhet lyfter blicken och tänker långsiktigt.

Mys CV

  • Jönköpings Länstrafik

    Systemförvaltare trafikdata

    2023 -

    My driver arbetet med trafikdatabas, planeringsverktyg och trafikledningssystem hos Länstrafiken. Det innefattar bland annat implementation och kravställning av en mängd olika system inom kollektivtrafiken. Hon arbetar självständigt men också i tätt samarbete med andra trafikhuvudmän, leverantörer och regionens IT-avdelning. Rollen kräver omfattande systemförståelse och förmåga att arbeta systematiskt med ITS-frågor och trafiksystem.
  • Domstolsverket

    Teamledare - Arkitekturfunktion

    2021 - 2022

    My var teamledare för funktionen för verksamhets- och IT-arkitektur. Det Innebar bland annat målformulering, strategisk och operativ planering och utveckling av arbetssätt och metoder.

    Roll: My var teamledare och drivande i arbetet med att bygga upp och skapa långsiktighet i den gemensamma verksamhets- och IT-arkitekturen.

    Resultat: Metod för arkitekturbeskrivningar, domänindelning, kommunikationsmaterial.

    Metoder: Agilt arbetssätt, workshopledning, intervjuer, analyser
  • Domstolsverket

    Uppdragsledare

    2021 - 2022

    My var uppdragsledare och systemförvaltare för ett pilotprojekt som innebar att ett antal domstolar testade och utvärderade en europeisk molntjänst för olika typer av in- och utflöden. Detta innebar verksamhetsanalys, kravdialog, förändringsledning och framtagande av kommunikationsmaterial och processer.

    Roll: My var uppdragsledare vilket innebar dialog med leverantören och domstolarna samt förändringsledning i nya arbetssätt. Samordning av juridiska perspektiv och framtagande av kommunikationsmaterial och processer.

    Resultat: Processbeskrivningar, verksamhetsanalys, krav, utvärdering, juridisk utredning, kommunikationsmaterial.

    Metoder: Processmodellering, analyser, kravinsamling
  • Domstolsverket

    Verksamhetsarkitekt

    2021 - 2022

    Roll: My var verksamhetsarkitekt, vilket innebar att hon beskrev verksamhetens förutsättningar och vilka IT-stöd som hanteras och behövs i verksamheten. Hon var även processledare och systemförvaltare av ett IT-stöd.

    Resultat: Leverans av processbeskrivningar och andra modeller som visualiserar verksamhetens förutsättningar och behov. Även verksamhetsanalyser för hantering av in- och utflöden i verksamhetssystem och IT-säkerhet.

    Metoder: Processmodellering, analyser, workshopledning
  • Region Jönköpings län

    Projektledare - SMS-livräddare

    2021 - 2021

    My var projektledare för att implementera tjänsten SMS-livräddare i Jönköpings län.

    Roll: My var projektledare vilket bland annat innebar planering av uppsättning av tjänsten, kontakt med leverantör, kontakt med samverkansparter och media. Uppdraget innebar även att presentera hur tjänsten skulle fungera för olika aktörer samt dokumentation

    Resultat: Leveransen bestod av planering och uppsättning av tjänsten, beskrivning av förvaltningsorganisation, lanseringskommunikation samt utvärdering.
  • Region Jönköpings län

    Förvaltningsledare - Webb

    2020 - 2021

    My var förvaltningsledare och systemförvaltare över ett antal stora webbplatser inom Region Jönköpings län. Det innebar bland annat uppstart och utveckling av ny förvaltningsorganisation skapa förvaltningsprocesser och upphandling av tjänster.

    Roll: Samordning av förvaltning och utveckling av ett antal stora webbplatser.

    Resultat:
    - Nya processer och rutiner för beställning av utveckling av webbplatser.
    - Uppstart av förvaltningsorganisation
    - Lansering av nytt intranät
    - Planering av fortsatt funktionalitet
    - Tillgänglighetsanalyser av samtliga webbplatser
    - Informationsmöten för alla webbredaktörer inom RJL
    - Kravsamordning och prioritering mot budget för utveckling av webbplatser
    - Dialog med förvaltningsteam och ITC kring insatser och samarbeten
  • Jönköpings kommun

    Projektledare - Digital tillsyn

    2019 - 2020

    Roll: Projektledning och införande av tjänsten ”digital tillsyn” hos personer i ordinärt boende i Jönköpings kommun.

    Resultat: Resultatet innebar bland annat framtagande av policydokument, kommunikationsmaterial samt beskrivning av förändrade processer.
  • Jönköpings kommun

    Förstudieledare - Digitala inköp

    2019 - 2020

    Roll: Förstudieledare för en förstudie av digitala inköp inom hemtjänsten i Jönköpings kommun. Det innebar att analysera hur inlöp av mediciner och dagligvaror inom hemtjänsten kan digitaliseras.

    Resultat: Förstudierapport kring digitala inköp inom hemtjänsten i Jönköpings kommun och förslag på införande.
  • Jönköpings kommun

    Förändringsledare - GDPR

    2019 - 2019

    My ledde en utredning för att anpassa personuppgiftshantering utifrån den nya lagstiftningen i GDPR. Det innebar verksamhetsanalys, förändringsledning och utbildning inför nya arbetssätt kopplat till det nya regelverket.

    Roll: My hade rollen som förändringsledare och verksamhetsanalytiker och tog fram en åtgärdsplan för att skapa förutsättningar i verksamheten för att leva upp till lagstiftningen.

    Resultat:
    - Verksamhetsanalys
    - Åtgärdsplan
    - Internkommunikation
    - Utbildningsplan för anställda
    - Policydokument
    - Processledning i förändrat arbetssätt
  • Jönköpings kommun

    Förstudieledare - Ökad återbruk via digitalisering

    2019 - 2019

    Förstudie kring ökat återbruk av möbler och andra inventarier i Jönköpings kommun. Utreda och planera för implementering av digitalt stöd för att effektivisera processen.
  • Jönköpings kommun

    Förändringsledare - Förändrad dokumenthantering

    2018 - 2019

    My initierade och ledde arbetet med att implementera Office 365 och Teams på arbetsmarknadsavdelningen.

    Roll: My agerade projektledare, systemförvaltare och förändringsledare. Framtagande av strategi för dokumenthantering, processleda och utbilda medarbetare i nytt arbetssätt.

    Resultat:
    - Verksamhetsanalys
    - Åtgärdsplan
    - Kanalstrategi
    - Utbildningsplan för anställda
    - Processledning i förändrat arbetssätt
  • Longstreet Consulting

    Eget företag - webb och marknadsföring

    2018 - 2020

    My hade under en period eget företag som bisyssla utöver sitt "vanliga jobb". Där hjälpte hon mindre företag med deras webbplatser och övrig marknadsföring.
  • Jönköpings kommun

    Förändringsledare - Mobilt arbetssätt

    2017 - 2018

    My initierade och ledde arbetet med övergång till mobilt arbetssätt för personal och deltagare på arbetsmarknadsavdelningen.

    Roll: My agerade projektledare och förändringsledare i planering och genomförande av nytt mobilt arbetssätt.

    Resultat:
    - Plan för hårdvarubyte
    - Utbildning av anställda
    - Processledning i förändrat arbetssätt
  • Jönköpings kommun

    Projektledare/marknadsförare - Jobbmässa

    2016 - 2017

    My var en av initiativtagarna till att, tillsammans med andra offentliga aktörer, arrangera en Jobbmässa på Elmia i Jönköping. Syftet var att skapa en mötesplats för arbetssökande och arbetsgivare.

    Roll: My var en av projektledarna i uppdraget. Det innebar brett arbete med upphandling, planering, marknadsföring och försäljning.

    Resultat:
    - Genomförande av två mässor på Elmia med ca 6000 besökare.
    - Marknadsföringsplan
    - Marknadsföringsinsatser
    - Program med föreläsare och andra aktiviteter
    - Försäljning
  • Arbetsförmedlingen

    Arbetsförmedlare

    2010 - 2014

    Roll: My har även under 5 år jobbat i ett program för att stötta långtidsarbetslösa ungdomar ut mot arbete eller studier.

    Citat från My:
    "Det var ett mycket intressant uppdrag där jag lärde mig mycket om hur människor fungerar samt hur olika förutsättningar påverkar oss."
  • Tabergs tryckeri

    Grafiker

    2007 - 2008

    Utformning av trycksaker inför produktion.
  • Preem Petroleum

    Servicemedarbetare

    2001 - 2007

    Servicemedarbetare på flera olika bensinstationer.

    Citat från My:
    "Under den tiden lärde jag mig vikten av ett bra bemötande och hur det kan påverka uppfattningen av ett varumärke."

Mys kompetensområden

  • Bransch

    Offentlig sektor, Privat sektor
  • Övrigt

    Kommunikation, Verksamhetsarkitektur, Webbplatsförvaltning, Webbstrategi, Verksamhetsutveckling, Projektledning, Förstudie, Processledning, Processmodellering, Digitalisering, Systemförvaltning

Mys anställningar

  • Verksamhetsarkitekt, Domstolsverket

    2021 - 2022

  • Förvaltningsledare webb och projektledare, Region Jönköpings Län

    2021 - 2021

  • Utvecklingsledare, Jönköpings kommun

    2019 - 2020

  • Planeringsstrateg, Jönköpings kommun

    2014 - 2019

  • Arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen

    2010 - 2014

  • Grafiker, Tabergs tryckeri

    2007 - 2008

  • Servicemedarbetare, Preem Petroleum

    2001 - 2007

Mys utbildningar

  • Certifierad verksamhetsarkitekt, Dataföreningen

    2022 - 2022

  • Kundresan som verktyg för effektiv kommunikation, Sveriges kommunikatörer

    2021 - 2021

  • Projektledning 30 hp, Jönköpings University

    2018 - 2019

  • Filma med mobilen, Sveriges kommunikatörer

    2017 - 2017

  • GDPR för marknadsförare, Sveriges kommunikatörer

    2017 - 2017

  • Kommunikationsstrategier för sociala medier 7,5 p, Mittuniversitetet

    2017 - 2017

  • Medie- och kommunikation Kandidatexamen, Jönköpings University

    2004 - 2007

Till konsultsök

Kontakt

Mathias Bransmo VD, Kundansvarig säljare 070-788 51 80 mathias.bransmo@kvadrat.se

Kvadrat i siffror

  • 593

    Konsulter, kollegor och kompisar

  • 346

    Kunder senaste året

  • 76/100

    Nöjd kund-index

Vision

Världens lyckligaste yrkesmänniskor

Branscher

  • Bank och försäkring
  • Offentlig sektor
  • Digitala produkter
  • Telekom
  • Utbildning/forskning
  • Medtech
  • Automotive
  • Retail
  • Logistik
  • Återvinning