Hoppa till sidans innehåll

Torkel Stråhle

Projektledning

Torkel är en erfaren projektledare med mer än 20 års erfarenhet, sedan år 2000 som konsult. Torkel har under åren byggt upp en mycket bred projektplattform och en god kunskap och förståelse för samspelet mellan både projekt och verksamhet och mellan kund och leverantör. Torkel har utöver sina projektledaregenskaper kunskap och erfarenhet från agil utveckling, förändringsledning, behovs- och kravanalys, användbarhet och tillgänglighet, informations- och it-säkerhet. Torkel har mängd olika certifieringar, t ex inom scrum, SAFe, verksamhetsutveckling, förändringsledning men även en certifiering inom GDPR. Torkel har även stor vana att driva förstudier och utredningar men även omfattande erfarenhet från kontraktuella relationer och förhandlingar.

Områden

  • Projektledning
  • förändringsledning
  • förstudier
  • behovsanalyser
  • GDPR

Om Torkel

Torkel är en utpräglad projektledaregeneralist med en god teknisk allmänorientering. Han är uppskattad för sin avslappnade ledarstil där han gärna lyfter fram medarbetarnas prestationer. Lugn, stresstålig, lösningsorienterad och självgående är några andra av Torkels egenskaper. Hans allmänna förmåga att driva och framgångsrikt genomföra även komplexa projekt och hans tydliga sätt att rapportera till uppdragsgivarna har gjort Torkel väldigt uppskattad bland våra kunder och deras medarbetare.

Torkels CV

  • Infinera AB

    Release Manager

    2023 -

    Infinera är ett Telecomföretag som bl.a. utvecklar fiberoptiska stadsnät. Torkel har rollen Release manager för framtagande av mjukvara till företagets nysatsning inom Punkt-till-Multipunkt-fiberoptik. Arbetet innebär bl.a. nära samarbete med beställare inom produktledning, arkitekter samt distribuerade utvecklingsteamen i Sverige, Portugal, Indien, USA och Kanada.
  • Green Cargo

    Product Manager, Analytics/BI

    2022 - 2023

    Product Manager för BI/Analytics inom Green Cargos. Samtidigt Team Lead och Scrum Master för Team Analytics åtta Data Engineers/BI-utvecklare.
  • AddSecure

    Projektledare

    2022 - 2022

    Projektledare för framtagande av en ny provisioneringsplattform inom affärsområdet Smart Alarms. Torkel togs in för att hjälpa till med att få ordning på ett projekt som under längre tid dragit med olika problem. Nulägesanalys följdes av omplaninering, inkl. förändrat arbetssätt, samsyn kring scope, anpassning till affärsbehov, prioritering, planering, kommunikation och rapportering.
    Arbetet omfattade medarbetare från bl a produktledning, kundservice och fem HW- och SW-utvecklingsteam placerade i Sverige, Norge, Polen och England. Kunden blev mycket nöjd med Torkels insats.
  • SOS Alarm

    IT-produktägare

    2020 - 2021

    IT-produktägare på SOS Alarms IT-avdelning. Ansvarig för två tjänster, dels Smart passage och dels SOS.larm-appen.
  • Transportstyrelsen

    Projektledare

    2019 - 2019

    Projektledare - konsultuppdrag - digitalisering av inköp - införande av en molnbaserad ehandels- och fakturahanteringsplattform (Proceedo från Visma). Integrationer med Business World (f.d. Agresso) och externa leverantörer. Projektet inkluderade cirka 10 personer och avslutades inom tidsram och angiven budget. Projektet följde kundens projektmodell PLUS. Torkel var projektledare från det att plattformen upphandlats till produktionssättning.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Projektledare Nytt evenemangssystem

    2018 - 2019

    Projektledare molnbaserat evenemangssystem - konsultuppdrag - upphandlingsprojekt med syfte att ersätta ett Notes-baserat egenutvecklat system med ett upphandlat standardsystem. Projektet inleddes som en fördjupad förstudie med stort fokus på informationsklassning med tillhörande riskanalys och frågor relaterade till it-säkerhet men förstudien inkluderade även marknadsundersökning, behovs- och kravanalys, processmodellering och slutligen framtagning av upphandlingsunderlag. Projektgruppen bestod av kravanalytiker, upphandlare, informationssäkerhet, it-säkerhet, verksamhetsexperter.?Projektgruppen bestod av fem personer, dels från It-avdelningen, dels från verksamheten. Men beröringspunkterna mot andra enheter och enheter som upphandling, informationssäkerhet, it-säkerhet mm gjorde att det totalt rörde sig om cirka 10 personer som var involverade i projektet.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Projektledare Statistik

    2018 - 2019

    Med utgångspunkt från förstudien utvecklas en helt ny BI-lösning som hämtar data från de befintliga källsystemen och stegvis förbereder detta så att data kan presenteras och vridas på enligt verksamhetens behov.
    Projektet inkluderar bl.a. kravanalys, informationsklassning, utveckling, införande.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Team-leader

    2017 - 2018

    Team-leader inom förvaltningen av sju olika system inom den beredning och beslut som är en del av den parlamentariska processen. Teamet bestod av sex personer på it-avdelningen som arbetade i dialog med tre produktägare och DevOps. Kravanalys och agil systemutveckling.
    Ett mycket gott samarbete i teamet och Torkels avslappnade och erfarna ledarskap bidrog till en uppmuntrande kultur där alla fick möjlighet och vågade kommunicera sin mening vilket i sin tur var en av flera bidragande faktorer till att teamet i stort sätt eliminerade en backlog med hundratals features.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Förstudieledare Statistik

    2016 - 2017

    Området beredning och beslut består av många olika specialiserade system för hantering av t.ex. propositioner, motioner, betänkanden, skriftliga frågor och interpellationer, voteringar. Utredarna på Riksdagens utredningstjänst får från ledamöter och partierna i uppdrag att ta fram olika statistik. Detta arbete har varit alltför personberoende och tidskrävande p.g.a. av systemen i första hand tagits fram för att stödja arbetets gång och i mycket liten utsträckning med fokus på att skapa förutsättningar för att ta fram statistik som går över flera systemgränser. Förstudiens fokus var nuläges- och behovsanalys samt informationsklassning inför ett kommande utvecklingsprojekt.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Projektledare Nytt systemstöd för avgångsförmåner

    2016 - 2017

    Förstudie med behovs- och kravanalys samt lösningsförslag och prototyp som direkt följdes upp av ett projekt med kravanalys, utveckling, test, överlämning till förvaltning. Projektet drevs Agilt i ett nära och mycket gott samarbete mellan Torkel, utvecklare och verksamheten.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Behovsanalys, processkartläggning

    2016 - 2016

    Torkel genomförda en lång serie med workshops med verksamheten för att dokumentera verksamhetens processer inom området beredning och beslut. Arbetet resulterade i ett tiotal A0-processkartor där såväl normalflöden som avvikelser fanns med. Med hjälp av processkartorna fortsatte arbetet med GAP-analys där de förbättringsområden identifierades och ringades in. Förbättringar som identifierade var både av karaktären ändrade manuella rutier och förbättrat eller nytt systemstöd.
  • Riksdagsförvaltningen, IT-Avdelning

    Förstudie Nytt fastighetssystem

    2015 - 2016

    Processkartläggning, behovsanalys, informationsklassning. Ett mycket gott samarbete och ett slutresultat i form av en förstudierapport och ett utkast till projektdirektiv bidrog till att verksamheten verkligen uppskattade det utförda arbetet. Förstudien la grunden för den upphandlings- och införandeprojekt som sedan genomfördes.
  • Kvadrat Holding AB

    Projektledare

    2015 - 2015

    Genomförande av ett antal förändringar på kvadrats webbplats samt behovsanalys inför en större konceptuell förändring av webbplatsen.
  • Regeringskansliet, Information Rosenbad/RK Kommunikation

    Projektledare, genomförandeprojekt

    2013 - 2015

    Huvudprojektledare för ett utvecklingsprojekt med mål att skapa en ny webbplats för Sveriges regering och Regeringskansliet (omfattar både regeringen.se och den engelskspråkiga varianten government.se).
    Utvärdering och val av teknisk plattform, effektkartläggning, kravanalys, konceptframtagning, interaktionsdesign (UX), form, utveckling, innehåll, användartester, tillgänglighetstester, migrering, drift, utbildning. Produktionssättning från betaversion till slutlig ersättning av den tidigare webbplatsen. Såväl användbarhetstester som tillgänglighetstester för personer med olika funktionsnedsättningar genomfördes i flera omgångar i nära samarbete med en extern part och inom projektets lokaler.
    Uppdraget utgick från förstudien och sträcker sig från ax till limpa över 2,5 år och omfattar samtliga departement, statsråd och Regeringskansliets drygt 4000 anställda. Förändringsledning var ett integrerat om kontinuerligt moment i projektet i och med att den nya webbplatsens struktur bl.a. medförde nya rutiner för samarbetet mellan kommunikationsenheterna på de olika departementen.
    Stort fokus lades på it-säkerhet eftersom eftersom det är av stort värde att webbplatsen regeringen.se alltid är i drift.
    Projektgruppen varierade mellan 10 och 15 personer. Utvecklingen drevs enligt Agilt enligt Scrum. Samarbetsklimatet i projektet var mycket gott och Torkels förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt och hans förmåga att skapa en positiv stämning och ett kreativt samarbete i den grupp han ledde bidrog till att detta var ett av de mest minnesvärda projekt för betydligt fler än Torkel själv. Uppdragsgivaren var mycket nöjd med såväl kvalitet som att projektet kunde avslutas inom angiven tidplan.
  • Regeringskansliet, Information Rosenbad

    Projektledare, förstudie

    2012 - 2013

    Förstudie - avseende byte av regeringens och Regeringskansliets gemensamma webbplats, regeringen.se. Omfattning: plattformsutredning, marknadsundersökningar, användarbeteenden, effektkartläggning och målformulering. Förstudien inkluderade medarbetare från samtliga departement.
  • Regeringskansliet - Utrikesdepartementet

    Projektledare för Förstudier

    2012 - 2012

    Ansvarig för genomförande av två parallella förstudier avseende hur två interna stödsystem på UD kan förbättras/ersättas, varav det ena var ett evenemangssystem och det andra hade till uppgift att administrera samtliga svenska diplomatpass. Kravinsamling, marknadsundersökning, lösningsförslag. Förstudierna drevs självständigt som ett enmansuppdrag.
  • Förpacknings- och Tidningsinsamlingen AB

    Projektledare för Förstudier

    2012 - 2012

    Ansvarig för genomförande av en förstudie rörande digitala skyltar. Uppdraget inkluderade behovsanalys, nulägesanalys, intressentanalys, marknadsundersökning, kravformulering, prototypframtagning.
    Torkel tog även initiativ till och genomförde ytterligare en förstudie rörande en kompletterande mobil kanal där användarna med hjälp av en QR-kod enkelt kunde få status eller lämna synpunkter om situationen på en återvinningsstation. Förstudien syftade till att beskriva möjligheten och genomlysa potentialen genom att addera ytterligare en kommunikationskanal.
    Förstudien drevs självständigt som ett enmansuppdrag.
  • SL

    Projektledare

    2010 - 2012

    Projektledare för införande av nytt integrerat e-handels- och CRM-system för SLs kunder som inte är privatpersoner (företag, skolor, de egna återförsäljarna och försäljningsombuden). Ett komplext utvecklingsprojekt som bestod av cirka 15 personer, dels från verksamheten, dels från den kontrakterade systemleverantören. Arbetet omfattade kravanalys, interaktionsdesign (UX), utveckling och verifiering, change management och integrationer mot andra system (Agresso, Gemalto, Payex, Soliditet, GIS, Outlook) samt migrering av data från system som ersattes.
    Stort fokus på informationsklassning, it-säkerhet med tillhörande riskanalys och åtgärder.
    Uppdraget sträckte sig från upphandling, vidare över genomförande t.o.m. överlämning till förvaltning. e-handeln omsätter cirka 300 MSEK/år.
    I och med att projektet i sin omfattning påverkade såväl den enhet inom SL som ansvarade för denna försäljning som de kunder som påverkades av att den nya försäljningsplattformen infördes var det ett relativt omfattande förändringsarbete som krävdes för att planera, genomföra och följa upp de olika aktiviteter som krävdes för att säkerställa en framgångsrik introduktion.
    Projektet drevs agilt, och enligt PROPS, och uppdragsgivaren var mycket nöjd med den höga kvaliteten och att projektet kunde avslutas inom angiven tidplan. Även det samarbetsklimat som projektet genomsyrats av och Torkels tydliga sätt att rapportera till uppdragsgivarna gjorde honom väldigt uppskattad.
  • Fortum Gas

    Bitr projektledare

    2010 - 2010

    Biträdde projektledaren i planeringen inför byte av gastyp i Stockholms gasnät.
  • SL

    Teknisk Projektledare för SL Access

    2007 - 2009

    Teknisk projektledare för SL Access största och mest kritiska delprojekt. Torkel tog över rollen som teknisk projektledare då huvudprojektet ville sätta ytterligare fokus på den delen av projektet som ansvarade för systemutvecklingen och som var det största och mest kritiska momentet i hela projektet. I Torkels roll som delprojektledare ansvarade han för såväl den interna projektgruppen som bestod av cirka 15 personer men även för den utveckling som bedrevs av den kontrakterade systemleverantören. Torkel var ytterst ansvarig för bl.a. kravanalys, utveckling, verifiering, informationsklassning och it-säkerhet. Torkel ansvarade även för change management som var omfattande då projektet löpte över lång tid. Projektet drevs enligt PROPS och projektet lades under Torkels ledning om till agil utvecklingsmetodik. Delprojektet ansvarade även för att etablera test- och driftmiljöer samt i stort sett alla hårdvaruinstallationer ute i SL-trafiken - från prototying till drift i full skala. Omfattande arbete med användbarhet, t ex spårvagnskonduktörernas handburna biljettenhet, bussförarnas biljettmaskiner och inte minst med de fristående försäljningsautomaterna som inte klarade användar- och tillgänglighetstesterna utan mindre än att såväl hård- som mjukvara fick göras om. Komplexiteten och svårigheterna i detta projekt var stora men till slut påbörjades lanseringen i september 2008. Idag används systemet av alla medarbetare och resenärer i SL-trafiken. Projektets totala budget låg på över 500 MSEK. Torkels allmänna förmåga att skapa ett samarbetsklimat där medarbetarna känner sig trygga och uppskattade bidrog till en positiv och avslappnad kultur med maximal output, vilket var helt nödvändigt då förväntningarna var högt uppskruvade. Torkel sätt att såväl muntligt som skriftligt rapportera till uppdragsgivarna gjorde honom uppskattad även hos uppdragsgivarna.
  • SL

    Biträdande Huvudprojektledare för SL Access

    2006 - 2007

    I maj 2006 engagerades Torkel till detta uppdrag som biträdande huvudprojektledare i samband med att SL gjorde en översyn som resulterade i att ett flertal olika projekt slogs samman till det övergripande huvudprojektet SL Access för att åstadkomma en bättre koordinering och tydligare fokusering på det allt mer efterfrågade nya smartkortbaserade biljettsystemet.
    Rollen som biträdare huvudprojektledare inkluderade initialt att etablera och skapa förutsättning för det nystartade huvudprojektet som omfattades av ca 60 personer inom olika delprojekt. Rollen innebar även ett övergripande planerings- och koordineringsansvar samt att förstärka fokuseringen på den kontrakterade systemleverantören.
    Projektet drevs enligt PROPS. I och med att hela SLs organisation behövde förändra sina arbetssätt och rutiner i och med införandet av det nya biljettsystemet så var det ett omfattande arbete med förändringsledning. Som ett exempel utbildades över 2000 bussförare och samtliga spärrvakter för att kunna hantera det nya biljettsystemet. Aktiviteter inom förändringsarbetet planerades och följdes upp av Torkel och huvudprojektledaren.
  • Fortum Värme

    Strategiskt planeringsansvarig

    2005 - 2006

    Strategisk planeringsansvarig i samband med att Fortum gick över från egentillverkad stadsgas till inköpt naturgas vilket medförde att bortåt 15000 gasapparater (mestadels gasspisar) behövde bytas ut för att klara den nya gasen. Planeringsarbetet innebar bl.a. processutveckling, kravställning, anpassning av IT-stöd, organisationsutbyggnad, upphandling och styrning av leverantörer och entreprenörer. Stockholm använder idag den nya gasen och konverteringen gick som planerat.
  • Vodafone Sverige AB

    Nyetablringsansvarig Stockholm

    2003 - 2005

    Övergripande ansvar för Vodafones nyetableringar av 3G-basstationer i Stockholm. Tillsammans med ca fem medarbetare genomfördes flera hundra nya etableringar. Uppdraget inkluderande bl a myndighetskontakter, förhandlingar med fastighetsägare, information till hyresgäster och entreprenörer. Att få bygglov och signerade avtal på plats under pågående strålnings-drev i media krävde en hel del kreativitet, sakligt lugn och uthållighet. Trots en negativ omvärld lyckades projektet med att vida överträffa förväntningar.
  • Orange Sverige AB

    Nyetableringsansvarig

    2002 - 2003

    Kontrakterad som extern leverantör för nyetableringar av 3G-basstationer i Stockholm. Huvudansvarig för detta uppdrag som engagerade ett flertal medarbetare och underleverantörer. Myndighetskontakter, förhandlingar med fastighetsägare, information till hyresgäster.
  • Dottern Edit

    Pappaledig

    2002 - 2002

    4 månader
  • Hi3G Access AB

    Kravställare-Förhandlare

    2002 - 2002

    Ansvarade för kravställning och förhandling rörande projektrelaterade frågor i samband med att Hi3G (nuvarande mobiloperatören 3) genomförde sin upphandling av systemleverantörer för 3G-nätet.
  • Ericsson Sverige AB

    Operations Manager

    2001 - 2001

    Övergripande operativt ansvarig på för ett antal kunders alla leverans-, integrations- och verifieringsprojekt, all logistik och CM för hård- och mjukvara, samt även för utbildning och systemsupporten. Dessutom ansvarig för allt som var projektrelaterat i samtliga offerter. Arbetet innebar ett mycket nära samarbete med säljare och systemtekniker, entreprenörer och inte minst med kunden. Alla projekt drevs enligt PROPS.
  • Ericsson Sverige AB

    Projektspecialist inom säljteam

    2000 - 2000

    Ansvarig för projektrelaterade frågor i Ericssons 3G-offerter till de parter som tävlade om de svenska 3G-tillstånden från Post- och Telestyrelsen.
  • Ericsson Sverige AB

    Operations Manager, Telia Mobile

    1998 - 1999

    Övergripande operativt ansvarig gentemot Telia Mobile för Ericssons Sveriges alla leverans-, integrations- och verifieringsprojekt, all logistik och CM för hård- och mjukvara, samt även för utbildning och systemsupporten. Dessutom ansvarig för allt som var projektrelaterat i samtliga offerter. Arbetet innebar ett mycket nära samarbete med säljare och systemtekniker, entreprenörer och inte minst med kunden. Alla projekt drevs enligt PROPS.
  • Sonen Anton

    Pappaledig

    1998 - 1998

  • Ericsson Radio Systems AB

    Kundprojektledare

    1996 - 1997

    Kundprojektledare och tillika teknisk projektledare för en leverans av ett nyckelfärdigt GSM-nät till PTT Macedonia i Skopje. Torkel ansvarade för att bygga upp Makedoniens första mobiltelefon-nät. Projektet drevs enligt PROPS och utfördes både i Sverige men även till stora delar på plats i Makedonien. Budget 300MSEK. Projektet är ett av det mest lärorika och fantastiska Torkel ansvarat för. GSM lanserades enligt tidplan till en synnerligen nöjd kund.
  • Ericsson Mobile Communications AB

    Kundprojektledare

    1994 - 1995

    Projektledare för en leverans av ett komplett mobildatanät till Korea Telecom i Seoul, Sydkorea. Projektet hade sin bas i Sverige men Torkel var också till stora delar på plats i Seoul.
  • ABB Robotics Products AB

    Projektledare och produktansvarig

    1990 - 1994

    Projektledare inom produktionsteknik under i ABBs historia med stora förändrings- och besparingsprogram som T50, P25. Inom produktionsteknik och kvalitetsområdet kom många av influenserna från Japan och Toyota. Cirka 20 år före systemutvecklingsbranschen hade fångat upp det implementerades bl.a LEAN, Kanban, Kaizen, PDCA inom produktionstekniken.
    Det sista året på Robotics var Torkel produktägare för en av företagets industrirobotar.
  • ABB Support AB

    Elevingenjör

    1989 - 1990

    ABBs Elevingenjörsutbilding. Teori varvat med tre tremånadersperioder på ABB Robotics, ABB Motors och ABB Traction vilket följdes upp med en sex månaders utlandsperiod på ABB Industria S.A. i Barcelona där Torkel under vilken period Torkel ansvarade för flytten av en produktionslina från Västerås till fabriken i Barcelona.

Torkels kompetensområden

  • Branscherfarenhet

    Passagerartransport, Postorder/ e-handel, Tillverkare av Telekomutrustning, Teleoperatörer, Stat/kommun/Landsting
  • Fasta Telesystem

    Telesystem allmänt
  • Försäljning

    Avtal och Förhandling
  • Kommunikation & Information

    Engelska, Intranät
  • Kvalitetsstyrning

    Configuration Management, Change Management
  • Ledarskap

    Ledarskap allmänt, Mentor
  • Metoder & Processer

    PPS, SAFe, Agila metoder allmänt, LEAN, KANBAN, PM3, Processer och metoder allmänt, PROPS, REQB, Prosci ADKAR, Scrum
  • Mobila Telesystem

    Mobilsystem allmänt
  • Projektfaser

    Införande och överlämning, Produktionsinförande, Utveckling/Genomförande, Förstudie, Implementation
  • Projektledning

    Infrastruktur och logistik, Agile project systems, Administrativ delprojektledning, Teknisk projektledning, Kommersiell projektledning, Projektledning, Contract management, Administrativ huvudprojektledning, Effekt- och nyttohemtagning
  • Roller

    Workshopledare, Kravanalytiker, Coach, Utredare, Upphandlare, Huvudprojektledare, Delprojektledare, Team-ledare, Förändringsledare, Projektledning digitala medier, Configuration Manager (CM), Scrum master
  • Systemtyper

    Mobila telesystem, Systemintegration
  • Tillämpningar

    CRM-system
  • Upphandling

    Tillgänglighet, LOU, Inköp och förhandling, Beställarstöd, Kravformulering
  • Utbildning

    civ.ing
  • Verksamhetsutveckling och Strategi

    Programledning, Projektledning, Kravmodellering, Processinförande, Kravanalys, Utredning, Förändringsledning, Workshopledning, Strategisk planering, Verksamhetsstyrning, Processutveckling, Affärsutveckling, GDPR
  • Verktyg & Middleware

    MS Project

Torkels anställningar

  • VD och konsult ansluten till Kvadrat Stockholm AB, Stråhle Sverige AB

    2011 -

  • Pappaledig, Dottern Edit

    2001 - 2001

  • Delägare, Konsult, Projekledare, Eget företag, Alyata Projektledning AB

    2000 - 2011

  • Operations Manager för Telia Mobile, Ericsson Sverige AB

    1999 - 2000

  • Pappaledig, Sonen Anton

    1998 - 1998

  • Kundprojektledare GSM, Ericsson Radio Systems

    1996 - 1998

  • Kundprojektledare Mobitex, Ericsson Mobile Communications AB

    1994 - 1995

  • Projektledare och Produktansvarig, ABB Robotics Products AB

    1990 - 1994

  • ABB Elevingenjörsprogram, ABB Support AB

    1989 - 1990

Torkels utbildningar

  • Certifierad Projektledare - PRINCE2 Foundation, Stockholm

    2023 - 2023

  • GDPR - Certifiering Dataskyddsombud / Certified Data Protection Officer, Stockholm School of Economics Executive Education

    2018 - 2018

  • Certifiering Leading SAFe® 4.5 / Scaled Agile Framework, Informator

    2018 - 2018

  • Certifierad Förändringsledare - Prosci Change Management Certification, Stockholm

    2015 - 2015

  • Verksamhetsutveckling med processer - Astrakanmetoden, Stockholm

    2015 - 2015

  • CSPO - Certifierat Scrum Product Owner, Crisp Stockholm

    2014 - 2014

  • SQEB-REQB - Certifierad Kravhanterare, Stockholm

    2012 - 2012

  • Kravhantering IT-säkerhet, Stockholm

    2012 - 2012

  • CSSM - Certifierad Scrum Master, Crisp Stockholm

    2010 - 2010

  • Diverse Telekom-kurser, Stockholm

    1994 - 1999

  • ABB Ledarskapsutbildning, Västerås

    1992 - 1993

  • ABB Elevingenjörsprogram, Västerås-Barcelona

    1989 - 1990

  • Diverse Projektledarutbildningar, Sverige

    1989 -

  • Militärtjänst, Visby

    1984 - 1985

  • Industriell ekonomi (Master och Science, Civilingenjörsexamen), KTH

    1983 - 1988

  • 4-årig Teknisk Linje, Thorildsplans Gymnasium

    1980 - 1983

Till konsultsök

Kontakt

Anna Bohlin Archer Kundansvarig säljare, Bransch: Bank, Finans, Försäkring 070-370 53 63 anna.bohlin@kvadrat.se

Kvadrat i siffror

  • 593

    Konsulter, kollegor och kompisar

  • 346

    Kunder senaste året

  • 76/100

    Nöjd kund-index

Vision

Världens lyckligaste yrkesmänniskor

Branscher

  • Bank och försäkring
  • Offentlig sektor
  • Digitala produkter
  • Telekom
  • Utbildning/forskning
  • Medtech
  • Automotive
  • Retail
  • Logistik
  • Återvinning